April 2016

Zondag 24 april

De reis begint bij Elly & Otto die in Servon Melzicourt wonen. Zij brengen ons de volgende dag om 11:30 uur naar vliegveld Luxemburg waar we naar Malaga vliegen.
Het was een zeer koude dag met regen en harde wind. Toch zijn we naar een brocante gegaan. God wat was het koud en ik liep in een zomer tenuetje. Ja in Malaga is het 20 graden. Snel terug naar Servon waar het, bij de houtkachel, lekker warm was. We hebben onder het genot van een drankje gekeesd (een bordspel). Was gezellig ouderwets!

Maandag 25 april

In de regen en de koude wind de hoes om onze Mercedes gehesen. Die blijft zo staan tijdens onze zeilreis.

Na het ontbijt hup de auto van Elly en Otto in, richting Luxemburg. Reis duurde 2 uur. Prachtig vliegveld. Koffie met z’n allen gedronken en daarna afscheid genomen van elkaar.

We vlogen om 16:30 uur en aan boord was alles bij de vliegticket inbegrepen. Dat was een complete verassing voor ons. Dus eten en drinken (ook wijn en koffie met cognac) alles voor niets. Het deed ons denken aan vroegere tijden. We landen om 19:10 uur in Malaga.

Om 19:40 uur waren we bij de balie van Goldcar de autoverhuur. Daar ruim 1 uur gewacht en dan het gezeur over of we ons extra wilde verzekeren. We moesten de auto goed nakijken op schade (in een donkere garage!). We vonden extra schade en dus moest Roelf weer terug naar de balie om het te melden. Zucht…

Wij op weg naar het centrum van Malaga waar alle straten waren opengebroken i.v.m. de uitbreiding van de metro. Gek werden we in de drukte waar niemand zich aan de verkeersregels hield. Besloten om de auto in een parkeergarage te zetten en met de rolkoffers naar het appartement te lopen. Dat viel niet mee omdat de wandel TomTom de nauwe steegjes niet herkende.

Uiteindelijk in een restaurant gevraagd waar we moesten zijn. Om 21.50 uur waren we bij het appartement die in een donkere steeg bleek te liggen. Deur was op slot en niemand te bekennen terwijl we hadden aangegeven dat we laat zouden arriveren.
Roelf 4 keer geprobeerd te bellen en pas de 5e keer hadden we eindelijk iemand aan de lijn. Helaas die sprak geen Engels. Uiteindelijk hadden we een Nederland sprekende dame en die zou er na 5 minuten zijn. Dame aangekomen en i.p.v. een appartement kregen we een studio met een bed midden in de kamer. Nou ja, we hebben er maar niets van gezegd want we waren bekaf.

Spullen neergezet en naar het restaurant gelopen waar die aardige meneer ons de weg had gewezen.
Blijkt het een super veganistisch restaurant te zijn met ying en yang types. Arch…we zijn de zaak uit gevlucht. Dat is niets voor ons. Kwamen onderweg een heerlijke hippe hamburgertent tegen daar zijn we gaan eten. Kwamen helemaal bij 🙂

Dinsdag 26 april

Heerlijk geslapen. We hebben ontbeten in het centrum en daarna veel gelopen richting de haven. Veel pleinen, goed onderhouden panden en een overdekte markt bezocht. Prachtig weer met een heerlijk zon op je lijf. Wat word je daar vrolijk van. Terug in het centrum, na km’s gelopen te hebben, op terras gezeten met bier en tapas. Kaarten geschreven.

Woensdag 27 april

Ontbeten in het centrum en daarna met de hop on hop off bus veel gezien. Bij de haven uitgestapt en bekeken. Daarna richting strand gelopen om op het strand te lunchen met een lekker visje en witte wijn. Daarna de bus weer in en richting vesting gegaan en beklommen. Mooie uitzichten en vergezichten. Terug in het centrum lekker biertje genomen op een pleintje.

Donderdag 28 april

Dit is de dag dat we onze boot in Gibraltar overnemen. Roelf nog gebeld met Goldcar over of we extra verzekerd moesten worden in Gibraltar (ander land). Lang verhaal kort: 3 maal gebeld met 3 verschillende antwoorden. We hebben niets gedaan qua verzekering. We hebben bij een bakker in het centrum ontbeten. Was echt heerlijk met crossantjes en koffie. Daarna richting parkeergarage en hup naar Gibraltar. Grens zonder problemen gepasseerd en zowaar we hadden een vrij plekje vlakbij de ingang van de jachthaven. Daar waren Bojan en Myrthe (de schippers) druk bezig met het schoonmaken van ons schip. Dekbedden hingen in de zon en al de was, inclusief beddengoed, was door de wasserette gewassen. Top! Overdracht gedaan (ze hadden veel te veel eten ingeslagen) en zij waren zeer content over ons schip. Fijn te horen en ook wel een beetje trots. Nadat zij waren vertrokken hebben we het schip een beetje ingericht. Wat gedronken op de jachtwerf en zijn daarna naar het centrum gelopen. Wat Engels allemaal. Het lijkt net of je door London loopt. Rode telefooncellen, dubbeldek bussen en knipperbollen bij de zebra. Gelukkig reden ze niet links! Mooi plein en bij de kazenmatten hebben we een pint Stout Murphy’s gedronken.
Toen was het nog lekker weer. Buiten, met trui aan, bij de jachtwerf bij Pepe gegeten. Lekker een visschotel voor twee personen.

Vrijdag 29 april

Heerlijk (uit)geslapen; 10:45 uur! Na het ontbijt (havermout) de koffers uitgepakt en alles weer een plekje geven. Wasje gedraaid en we merkte dat de wasmachinedeur moeilijk open en dicht ging.Dat heeft Roelf gerepareerd: deursluiter bijgevijld (wel eerst vijl kopen in Gibraltar)
Konden de Lidl niet vinden (was er ook niet in Gibraltar) en boodschappen bij een vreselijke supermarkt gedaan.
De avond in ons schip begonnen aan het opmaken van het overgebleven eten van de schippers. Pizza dus…

Zaterdag 30 april

Lekker niets gedaan mede ook door het weer. Harde wind en regen. Dus de koffer alvast ingepakt voor morgen.